25. elokuuta 2014

Miittipäivä Helsingissä

Lauantaina 16.8. hyppäsin pitkästä aikaa junaan ja otin suunnan kohti Helsinkiä yllättävän rauhallisin fiiliksin. Luvassa oli ensin shoppailua omin päin, sitten Kristallimaailman miitti. Edelliseen miittiin olin osallistunut kaiketi 1,5 vuotta sitten, joten siinä mielessä olisi pitänyt kai jännittää enemmän. Toisaalta yhtä lukuun ottamatta olin kaikki tavannut jo useamman kerran, mikä varmaan helpotti tilannetta.

Helsinkipäivä alkoi mukavan rennosti yksin shoppailemalla. Onnistuin kulkemaan eksymättä Fantasiapeleihin, sieltä Akateemiseen kirjakauppaan ja Stockan Herkkuun, mistä olin oikein ylpeä. Mukaan lähti tuolla kierroksella kolme kirjaa, joista yhden M oli pyytänyt ostamaan.


Sword Art Online oli tosiaan etukäteinen synttärilahja M:lle, kun hän sitä suoraan toivoi. Nuo kaksi muuta tuolivat minulle. Charlaine Harrisilta halusin kokeilla jotain muutakin kuin Sookie Stackhouse -sarjaa, joten päätin sitten napata mukaan tuon uusimman teoksen. Incubus lähti matkaan taas nimensä perusteella, toivotaan, että on kelvollista luettavaa. Ajattelin lukea tuon SAO-kirjankin jossain vaiheessa, M sitä kovasti kehui ja kieltämättä minua kiinnostaa, miltä virallinen käännös kuulostaa.

Ostosten jälkeen oli aika suunnata miittipaikalle. Onneksi Crow törmäsi minuun, kun pyöriskelin asemalla, joten ei tarvinnut sen enempää ihmetellä, mistä se Burger King oikein löytyy...

http://z4.invisionfree.com/Kristallimaailma/index.php?

Miitissä oli poikkeuksellisen paljon porukkaa, mutta tosiaan vain yksi sellainen henkilö, jota en ollut aiemmin tavannut. Hänetkin onneksi tunnisti helposti kuvauksen perusteella ^^

Kävimme ensin Fazerin kahvilassa, josta siirryimme pienestä sateen ripottelusta huolimatta Kaisaniemen puistoon. Myöhemmin kävimme vielä Arnold'silla, mutta suurin osa ajasta meni puistossa istuessa.

Päivän keskustelunaiheet vaihtelivat Auronin tyttären siittämisestä erilaisiin foorumin asioihin. Oli oikein mukavaa, kun paikalla oli porukkaa, joka on kiinnostunutta samoista aiheista ja yhteisestä tekemisestä. Olin luultavasti sosiaalisempi kuin vastaavissa tilanteissa aikoihin, vaikka meitä oli yhteensä seitsemän. Se on jo iso ryhmä minulle :D

Muistin taas, että kyllä minäkin tykkään hengailla porukoissa ja olla sosiaalinen myös useamman ihmisen kanssa kerrallaan. Niiden vain täytyy olla oikeita tyyppejä. Silti tuollaiset isot tapaamiset ovat omalla tavallaan kuluttavia ja olinkin illalla erittäin väsynyt. Minun piti vielä miitin jälkeen kirjoitella, mutten todellakaan saanut mitään järkevää aikaan. Lähinnä surffailin netissä ja nyhjäsin hiljaa sohvannurkassa muiden katsoessa elokuvaa. Se oli väsyttävän päivän jälkeen ihan riittävää aktiviteettia.

Mutta niin... minulla oli todella kivaa. En malta odottaa seuraavaa miittiä, vaikka toisaalta se myös vähän jännittää. Toivottavasti seuraavakin miitti menee yhtä hyvin ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti