1. toukokuuta 2014

Vapun viettoa

Huhtikuu hujahti käsistä ja kohti kesää mennään kovaa vauhtia. Juuri tänään ei tosin aivan siltä tunne, sillä ulkona on kylmä ja ajoittain tulee räntää niskaan. Tosin ihan tyypillistähän tämä Suomessa on tähän aikaan vuodesta. Ei varmasti tullut tänä vuonnakaan vappusää kenellekään yllätyksenä.



Meillä vietettiin vapunaatto ihan kotosalla. Oli simaa ja munkkia, muttei sen vahvempaa tarjoilua. Pelikoneen ääressä istuttiin kymmeneen ja sitten mentiin nukkumaan. Eli tosi hurjat vappubiletykset tosiaan :D

Minulla oli suunnitelmissa myös pienimuotoinen Beltanen juhlistaminen, mutta se muuttui pienimuotoisesta minimalistiseksi, koska en päässytkään kotiin niin aikaisin kuin olin ounastellut. Kun vihdoin olin kotona, arvioin, että minulla olisi 20-30 minuuttia aikaa tehdä mitään. Sitten M saapuisi paikalle. Tuli siis vedettyä erittäin pikaversio tällä kertaa. Se tosin hämmästytti, miten hyvin pääsin sopivaan mielentilaan ja mielestäni sain työskenneltyä tehokkaasti. Olokin oli jälkeenpäin parempi kuin aloittaessa (olin aika kiukkuinen ja ärtynyt kotiin tullessa). M saapui juuri, kun olin lopettelemassa ja ihmetteli, mitä olin käryttänyt.

Nyt tämä tietysti kuulostaa siltä, että yrittäisin kovasti salailla M:lta tekemisiäni, mutta se ei ole millään muotoa tarkoitus. Minulle vain uskonharjoittaminen on yksityistä enkä kaipaa tai edes halua siihen ketään ihmettelemään lähistölle. Anteeksi vertaus, mutta se on vähän kuin vessassa käyminen. Ei minua haittaa, että M asiasta tietää, mutten halua hänen (tai kenenkään muun) olevan todistamassa tapahtumaa. Kumpikaan ei siis ole häpeällistä ja salailtavaa, ainoastaan yksityistä.

Nyt toivon, että sain oikeasti lähetettyä energiat haluamiini suuntiin. Kuten sanoin, kiireestä huolimatta jälkeen päin oli yllättävän hyvä fiilis, mikä yleensä on hyvä merkki. Aika näyttää, mitä tulee takaisin.

Tänään päivä meni äidin syntymäpäivillä, jotka luonnollisesti kuuluvat meillä jokavuotiseen vappuohjelmaan. Paikalla oli pappani avopuolisonsa kanssa sekä molemmat pikkuveljeni omien tyttöystäviensä kanssa. Kumpaakaan tyttöä en ollut tavannut aiemmin, joten sinällään ihan jännä tilanne. En edes tiennyt, että tulevat paikalle. Toinen veli on seurustellut jo viime kesästä, mutta tosiaan vasta nyt sain tilaisuuden kyseisen tytön tavata. Nuoremman veljen osalta asia ei ollut niin ihmeellinen, koska hän on vasta hiljattain alkanut seurustella.

Loppupäivä menee luultavasti hyvin rauhallisissa merkeissä. M pelaa Dark Souls II:sta ja itse ajattelin yrittää saada originaalia edistettyä. Illemmalla olisi tarkoitus lämmittää sauna. Siitä tulikin mieleeni, että on tullut tehtyä henkilökohtainen ennätys, olen pessyt hiukseni viimeksi lauantaisaunassa ja ne ovat edelleen siedettävät. Tosin hiuspuuteria olen käyttänyt, joten nyt alkaa totisesti olla korkea aika pestä ne :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti