7. elokuuta 2013

Lomapuuhastelua

Paljon on tullut kesän aikana taas luettua juttuja, joiden mukaan loman pitäisi olla niin ja niin pitkä ja silloin ei saisi tehdä mitään. Tai ainakaan lomaa ei pitäisi suorittaa. Varmaan ihan fiksua ajattelua. Tietty määrä vapaata irrottaa sopivasti työstä ja rentouttaa, mutta jos sen vapaan tunkee täyteen kaikkea, mitä on pakko tehdä, voikin stressitaso nousta entisestään.

Minulla ei ole ollut tälle lomalle suuria suunnitelmia. Ehkä joku pieni reissu, jos nyt jaksetaan. Vielä ei olla jaksettu. Viikonloppuna oltiin M:n porukoilla, maanantaina poikettiin kaupassa, mutta muuten onkin sitten möllötetty kotona. Okei, sunnuntaina käytiin myös leffassa ja eräässä myymälässä kitisemässä tietokoneestani.

Siihen nähden, että olen löllinyt kotona ilman minkäänlaista kiirettä, on tullut tehtyä paljonkin. Romaanikirjoituskilpailun tekstiä on nyt muokattuna 102 sivua. Ei siis lähellekään valmista, mutta edistyy kuitenkin. Editointi ei ole mieluista puuhaa minulle, joten olen ylpeä siitä, että olen ylipäätään saanut aikaan. Ehkä se jopa valmistuu ajoissa?

Olen myös riekkunut epätavallisen paljon Kristallimaailmassa ja Animu.fissä. Ihan kiva aktivoida kyseisiä paikkoja, koska aika hiljaista on ollut. Myös ficcejä olen työstänyt ja kuvankäsittelyllä leikkinyt. Kristallimaailman teemakuukausibannereista puuttuu enää yksi ja sekin oikeastaan siksi, etten ole löytänyt siihen vielä sopivaa materiaalia.

Askartelin bannerin myös Level up! -blogiini, kun oikein leikkimisen makuun pääsin. M toimi kuvaajana.


Aika yksinkertainen kuva, mutta halusin jotain rauhallisempaa edellisen bannerin tilalle. Ei sekään nyt ihan surkea ollut, mutta paljon levottomampi ja riehakkaampi kuin tämä.

Kaiken tämän puuhastelun ohessa olen neulonut. Teen edelleen takakappaletta, mutta ehkä saan sen loman aikana valmiiksi. Neuletakki on yllättävän isotöinen. Tavallaan tiesin sen, mutta... noh, nyt se on oikeasti konkretisoitunut minulle. Sukat vääntää tarvittaessa yhdessä illassa, neuletakkia ei todellakaan. En ainakaan minä.

Pelailtuakin on tullut vähän ja sain myös Projekti S. R.:n luettua M:lle kokonaan. Isompia kritiikkejä ei tullut, mutta joistain pikkuasioista hän huomautti. Eilen siirryimme sitten Metsän tyttäreen, koska Projektin jatko-osa on pahasti vaiheessa. Oli varsin mielenkiintoinen kokemus lukea jotain vanhempaa ficciään ääneen. En muista kaikkia yksityiskohtia siitä, mutta ihan hyvältä se vaikuttaa ;D Tosin paljon korjattavaa osuu myös silmiin.

Mikäs muu tätä loman alkua on sitten värittänyt? Tulee mieleen kaksi asiaa...

Ensinnäkin koneongelma, josta jo aiemmin mainitsin. Eilen tuli tieto, ettei valmistaja lähde vikaa korjaamaan. Nyt on sitten vain ryhdyttävä miettimään uuden koneen hankkimista, sillä epäilen, ettei tämä vika ole itse korjattavissa. Onneksi kone tunnistaa näytön, jos sitä ei sammuta. Olen siis nyt pitänyt sitä lepotilassa. Pieni pelko on silti takamuksessa, että jonain kauniina päivänä, kone vain kieltäytyy lopullisesti tunnistamasta näyttöään... ja sitten olenkin pulassa. Keljuttaa suunnattomasti. En haluaisi vaihtaa pois muuten hyvää konetta, mutta tällainen kikkailu tympii.

Toisena mielessä on ollut Desucon Frostbite -kohu. En ole omalta osaltani soppaa hämmentänyt enkä ajatellut nytkään kirjoitella siitä sen pidemmästi. Kunhan nyt olen seuraillut vastapuolten vähintäänkin mielenkiintoista argumentointia puolesta ja vastaan ja ihmetellyt suurta draamaa. Suomen animelapsien parissa kuohahti kunnolla, mutta eiköhän se tästä tasoitu. Ja kyllä, aion mennä tulevan talven Frostiin, jos vain lipun ehdin näppeihini saada.

Ei kai tässä sen kummempaa. Tuli taas tällainen kunnon sillisalaattipostaus, koska ei ollut mitään tähdellisempää asiaa. Oikeastaan tuntui vain siltä, että nyt voisi naputella blogiin jotain. Ja koska olen lomalla, teen justiinsa sitä, mikä hetkessä sattuu hyvältä tuntumaan ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti