5. helmikuuta 2013

Hieman hullu tarvii olla

Olen taas viime päivät kelaillut, mikä minua oikein vaivaa. Vapaa-aika on kortilla, kun töiden jälkeen on tekemistä ihan riittämiin. Olen nyt yrittänyt saada ficcejä etenemään, mutta myös koettanut ehtiä tehdä cossia ja japanin läksyjä (joita tuli kyllä vähintäänkin riittävästi viime tunnilla). Kristallimaailman asioita on hoitamatta enkä tiedä, ehdinkö nyt viikolla. Ehkä kalenteroin ne perjantai-iltaan.

Lauantai tosiaan meni rattoisasti, kun menimme M:n vanhemmille iltapäivällä. Mies lähti lenkille, minä ryhdyin kirjoittamaan japanin ainetta puhtaaksi. Siinä oli kiitettävästi virheitä ja koska puhtaaksi kirjoitus piti tehdä mustekynällä, se oli hidasta ja vaativaa. Itse en ainakaan ole kanjien kirjoittamisessa vielä niin näppärä, että ne menisivät välttämättä yhdellä kerralla oikein. Niinpä sitten ensin kirjoitin lyijykynällä, sen jälkeen mustekynällä ja sitten vielä pyyhin lyijykynäjäljet pois. Reilut kaksi tuntia siihen meni ja mies ehtikin tulla jo lenkiltä reilusti, ennen kuin minä olin valmis.

Seuraavana oli vuorossa sauna, pitsa ja elokuva. Katsoimme tuoreimman version Kolmesta muskettisoturista. Olen nähnyt sen kertaalleen elokuvissa, mutta se oli ihan viihdyttävä uusintanakin. En ole koskaan oikein perustanut Orlando Bloomista, mutta tuossa rainassa herra pääsi oikeuksiinsa ja onnistui tekemään vaikutuksen jopa minuun. Ehkä hän on vain esittänyt minun makuuni liian lällyjä tyyppejä muissa näkemissäni filmeissä?

Leffan jälkeen olin aika kuitti, joten Terraria-ehdotukset kaikuivat kuuroille korville. Hetken jaksoin lukea kirjaa, mutta sippasin lopulta kesken kaiken. Aamulla kirja oli mystisesti siirtynyt sängystä hyllyyn ja minulla taisi olla peittokin päällä :D

Sunnuntai oli kiireinen päivä sekin, mutta eri tavalla. Heräsimme suhteellisen aikaisin, joten M ehti grindata Terrariassa, minä kirjoittelin Dum spiro, spero II:ta. Puolenpäivän pintaan lähdimme ajelemaan Helsingin suuntaan (jatkoin ficin kirjoittamista kännykällä :D) ja menimme Maya II -näyttelyyn. Se oli varsin mielenkiintoinen, mutta valitettavasti toteutus ei ollut aivan niin hyvä kuin olisi voinut. Kenties näyttelystä olisi saanut enemmän irti opastuksen kanssa, mutta viihdyin joka tapauksessa nytkin.

Kulttuuria seurasi armoton shoppailu Ikeassa. Sohvaa ja jalkalappua menimme etsimään, mutta todellisuudessa mukaan tarttui kaikkea muuta pientä. Yksi sohva jäi harkintaan, sen sijaan mieleistä lamppua ei vielä tullut vastaan. Etsimme siis olohuoneeseen tunnelmavaloa, mutta tarjolla oli oikeastaan vain kirkkaita spotteja tai typerän näköisiä paperihärpäkelamppuja. Kummatkaan eivät iskeneet, joten etsintä jatkuu.

Poikkesimme vielä Mäkkärissä, ennen kuin ajelimme takaisin Lappilaan iltapäiväkahveille. Siinä vaiheessa oli jo varsin väsynyt olo, mutta silti jatkoin kotona kirjoittamista aina puoli ysiin asti. Sen jälkeen ei enää aivotoiminta riittänyt moiseen, joten siirryimme suosiolla katselemaan Babylon 5:tä.

Eilinen olikin sitten varsin tavallinen päivä. Olin töissä aivan normaalisti ja sieltä suunnistin kotiin. Päivällisen jälkeen käytin hyvän tovin cossin kanssa nykertäessä. Yliarvioin taas kerran oman työskentelynopeuteni enkä siis edennyt niin pitkälle kuin kuvittelin. Sain kuitenkin molemmat vyöt kiinnitettyä hameeseen. Tänään on tarkoitus tehdä kultamaalauksia ja ryhtyä etsimään kaavaa paitaa varten. Noiden maalausten takia hame etenee taas vain vähän kerrassaan, koska sen on annettava kuivua välissä. Paidan teko taas on aloitettava mahdollisimman pian.

Paidan lisäksi minun on vielä tehtävä neljä kappaletta irtohihoja, askarreltava koruja ja räpellettävä kampaus peruukkiin. Tässä kaikessa on melkoisesti työtä ja osaamiseni on taas joutunut äärirajoilleen. Muutaman kerran on tullut jo ihmeteltyä, miksi oikein harrastan cosplayta...

Ja jotta totuus masokistisuudestani ei unohtuisi, tunnen polttavaa halua cossata kesäkuun Desuconissa Asunaa Sword Art Onlinesta. Voihan käpy -___-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti