6. tammikuuta 2013

Taso 29

"Mä en vanhene, mä saan level uppeja!" - Emmi (Level 26)

© Emmi
 Syntymäpäivä hiipi taas jostain salakavalasti. Oikeasti en olisi kaivannut yhtään minkäänlaisia juhlia, mutta taas minut saatiin painostettua sellaiset järjestämään. No joo, ihan kiva on nähdä ihmisiä, mutta en jaksaisi sitä laittamista ja siivoamista ennen ja jälkeen. Tympäisee. Minä haluaisin viettää päivän rauhassa ilman, että tarvitsee passata ketään. Kyseessä on kuitenkin minun syntymäpäiväni.

No joo, ei saa valittaa. Tiedän, että olen kiittämätön ääliö, kun kitisen siitä, että ihmiset haluavat tulla tänne moikkaamaan minua. Silti on vähän se fiilis, että ensi vuonna en pane asian suhteen tikkua ristiin. Nyt taas väsyttää ja koko päivä on mennyt enkä ole juhlien takia ehtinyt tehdä mitään niistä asioista, joita olisin oikeasti halunnut tehdä.

Kraah. Olen kamala. Anteeksi. Kyllä minusta oli mukavaa, että ihmiset tulivat tänne ja että porukka viihtyi. Tykkäsin myös saamistani lahjoista. Kiitos siis kovasti :)

Meillä oli aika paljon herkkuja pöydässä siitä huolimatta, että kieltäydyin leipomasta. Kakutkin olivat yllättävän hyviä, vaikka tosiaan oli hankittu kaupan pakastealtaasta. Onnistuin myös siinä määrin pitämään itseni kurissa niiden kanssa, ettei vatsa ainakaan vielä vihoittele. Tosin silti tuntuu, että olen saanut sokerin yliannostuksen. Kinkkuvoileipä maistuisi, jos vielä olisi joulukinkkua jäljellä. Harmi, ettei ole :D

Umiko-valas
Sain tosiaan kaikenlaista pientä kivaa. Pelit-lehti vaihtui Pelaajaan. Ei siis siksi, että Pelit olisi jotenkin huono vaan siksi, että se tulee jo M:lle. Koko syksyn on luukusta putoillut kaksi Pelitiä, mutta nyt saatiin hommaan joku tolkku.

Sitten meille kotiutui kaksi muumilasia, jotain herkkujälkkäreitä, joihin en ole vielä uskaltanut paneutua (liikaa sokeria yhdelle päivälle muutenkin), S-ryhmän lahjakortti ja valas (oikealla). Sain toki myös kortteja ja kukkia. Meillä oli vähän haasteita kukkien sijoittelun kanssa, koska emme omista kovinkaan isoja maljakoita. Pitikin sitten ottaa suosiolla käyttöön lasipurkki. Kyllä se asiansa ajaa, vaikkei ole kaikkein esteettisin näky.

En siis odottanut mitään ihmeempiä lahjoa, mutta onhan se aina mukavaa, kun ihmiset muistavat. Itse tilasin itselleni Star Ocean: Second Evolutionin, mutta se ei ole vielä saapunut. Rochelle Goyle minun piti alun perin hankkia, mutta jotenkin tuo peli houkutteli vielä enemmän.

© MK
M yllätti minut melkoisen ihanalla lahjalla. Minulla oli erinäisistä syistä aavistus, että jokin koru saattaisi olla tulossa, mutta mitään tällaista en silti osannut ennakoida.

Kuva on vähän sumea, mutta kyseessä on siis Kalevalakorun Helinä-kaulakoru. Tykästyin siihen saman tien, se nyt vain on minun näköiseni. En ole aikoihin käyttänyt muita riipuksia kuin pentagrammeja, triquetroja jne. mutta tämä kyllä varmasti tulee olemaan käytössä enemmänkin. Koru on todella kaunis ja tosiaan tykkään siitä älyttömän paljon. Kiitos <3

Kaikesta alkukitinästä huolimatta tämä on ollut ihan kiva päivä. En silti koe synttäreiden järjestämistä omaksi jutukseni. Muistissa on aika monta täydellisen epäonnistunutta synttäriä (tämä ei onneksi ole ollut sellainen), joten minulla on valmiiksi vähän negatiivinen asenne koko päivää kohtaan. Toisekseen en tykkää olla huomion keskipisteenä eikä sitä oikein voi omissa juhlissaan välttää. Mieluiten siis viettäisin kyseisen päivän joko rennosti kotona ollen ilman ihmeempiä juhlallisuuksia (paitsi hyvää ruokaa, nyt sitäkään ei ehditty laittaa, kun piti juhlapöytä kattaa yms.) tai hyvässä kaveriporukassa. Ehkä ensi vuonna karkaan jonnekin piiloon, ettei tarvitse juhlia x)

Kuten tekstistä voi päätellä, minulla on aika ristiriitaiset fiilikset. Toivotaan nyt, ettei kukaan ota itseensä näistä pohdinnoista. Oikein mielelläni näin kaikkia, jotka paikalle tulivat. Ja tosiaan kiitos kivoista lahjoista kaikille :)

Tähän loppuun on vielä pakko mainita, että kaulakorua kuvatessa tuli napsaistua muutama muukin otos. Samalla totesin, että ilmeeni ovat suht ok, jos otan itse kuvat. Kun joku toinen (tässä tapauksessa M) ottaa kuvan, näytän typerältä. En usko, että vika on kuvaajassa vaan nimen omaan itsessäni. Joko en osaa rentoutua muiden kuvattavana tai sitten olen liiankin rento ja näytän omalta itseltäni niissä (mikä on tietysti huolestuttavampi vaihtoehto). Itse napsaistuissa vain laatu kärsii sitten muuten, koska ei pysty katsomaan kuvaa sitä ottaessa. Itselaukaisintakin olen jonkin verran käyttänyt, muttei silläkään aina kovin kaksista jälkeä saa. Ehkä pitäisi siis vain suosiolla pysyä erossa kameroista.

Alla nyt kuitenkin pari otosta tältä päivältä. Ensimmäisen napsaisin itse ja ilme on inhimillinen. Jälkimmäinen on laadullisesti huomattavasti parempi, mutta oma naama ei siinä juuri miellytä. Noh, aina ei voi voittaa.

© MK

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti