4. huhtikuuta 2012

Naamaan sattuu ja väsyttää

Pahuksen flunssa. Saikullehan sitä piti jäädä, kun kuumetta on melkein aste ja ihan kamala nuha. Nyt alkaa olla jo nenä ja naama kipeänä kaikesta niistämisestä. Ihan tyhmää :P Päiväkin kului ensin kamalan hitaasti, kun yksin M:n luona makoilin sohvalla. Tuli selailtua netistä asuntoja ja pelattua FFIX:ää, kunnes kävin nukkumaan ja heräsin siihen, että M tuli kotiin.

Näytin yhden asunnon M:lle ja sovittiin, että mennään näyttöön ensi viikolla. Ei me sitä välttämättä osteta, mutta olisihan se juurikin sitä, mitä on toivottu. Kaiken lisäksi se on tästä samasta talosta, vain kerroksen alempana. Ainoa vika on oikeastaan ajoitus. Syksyllä olisi meille parempi, mutta tämä kämppä on nyt myynnissä. Käydään katsomassa se ja sitten mietitään, mitä tehdään.


Pohdittiin sellaistakin vaihtoehtoa, että minä muuttaisin tänne. Sekin olisi ihan ok, mitä nyt joutuisin luopumaan suurimmasta osasta huonekalujani. Miksikö juuri minä? Koska minulla kaikki on vanhaa ja huonokuntoista, parempi pitää uudemmat tavarat. Tosin on minulla sitten parempi pesukone ja modeemi ;) Vanhalla sängyllä heitän mieluusti vesilintua heti tilaisuuden tullen, mutta kirjahyllyistä luopuminen harmittaisi hieman, samoin isoista huonekasveista. Ne eivät vain mahdu tänne mitenkään. Kirjatkin joutuisin varastoimaan häkkivarastoon siihen asti, että muuttaisimme isompaan kämppään. M on nimittäin samanlainen hamsteri kuin minä, joten täällä on jo ennestään hyllyt aika täynnä. Katseltiin, että yksi lisähylly ehkä mahtuisi ja sitten saataisiin juuri ja juuri mahtumaan minun leffani ja mangani sekä M:n tilaamat uudet animut ja mangot. Kirjoille ei tällä hetkellä ole tilaa. Niistä en silti luopuisi, menisivät vain tosiaan väliaikaisesti häkkikomeroon.

Mutta oikeasti meidän tavaramäärällä se kolmio olisi parempi vaihtoehto. Jäisi yksi huone ompelua ja muuta säätämistä varten. Toisekseen saisi molemmille työpöydätkin. Nyt dataan läppärin kanssa sängyllä ja päivällä datasin olohuoneen pöydän ääressä. Samalla linjalla sitä joutuisi jatkamaan sittenkin, jos tänne muuttaisin, koska kahta työpöytää tänne ei saa mahtumaan.

Joo, tuli joka tapauksessa käytyä pitkä keskustelu siitä, kuinka järjetön tilanne on tällä hetkellä. Minä maksan älyttömän isoa vuokraa kämpästä, jossa oleilen tosi vähän. Käytän sitä enemmän tavaroideni varastoimiseen. Toisaalta M maksaa omasta asunnostaan ihan yhtälailla "turhaan", jos oleilemme minun luonani. Kumpikin säästäisi selvää rahaa, jos asuntoja olisi vain yksi. Toisekseen omaa on fiksumpaa maksaa kuin toisen. Ehkä tilanteeseen saadaan vielä muutos, kunhan nyt ensin päätetään, ostetaanko joku kiva kolmio vai yritetäänkö vuosi pari mahtua M:n kaksioon.

Positiivisena asiana mainittakoon, että vuokranantajani vaihtoi huoltoyhtiötä ja vessaongelma korjattiin välittömästi. Täytyy nyt lähiaikoina vaivautua kämpille pesemään lattia (se vuoto ei ollut kovin hyvänhajuista, joten lattialle syytä lienee tehdä jotain). Tosin M kävi kämpällä tänään ja sanoi kylppärin viemärin kurluttavan... eli voi olla, että joudun tekemään uuden vikailmoituksen. Seuraillaan.

Perjantaina näytin vielä ihmiseltä.
Ehkä minulla on ollut tänään vähän liikaa aikaa ajatella näitä juttuja. Kipeänä ja yksin kotona... mitäpä  muuta sitä tekisikään. Okei, jahtasin kyllä aarteita chocobolla ja sammakkoja Quinalla, mutta se ei vaadi suurta ajatustyötä.

Kipeänä oleminen on kyllä oikeasti tosi tympeää. Näytänkin kamalalta. En ole luonnollisestikaan jaksanut meikata. Suihkussa kävin kyllä, mutta hiukset ovat silti jotenkin kamalan näköiset... ne olisi pitänyt kyllä värjätä tänään, mutta taitaa jäädä viikonlopulle.

Silloin pitäisi mennä M:n porukoille, mutta voi olla, että jään Lahteen. Olen joko omilla kämpillä tai M:n luona. Nyt kun vessa on korjattu, voisin olla omassa kodissakin. Sitten voisi värjätä hiukset ja katsoa Pretty Little Liarsin kakkoskauden loppuun. Niin ja tietty uuden jakson The Secret Circlestä... The Vampire Diariesista ei valitettavasti uutta tule tällä viikolla.

Kirjoittamisen osalta pitäisi myös saada itseä niskasta kiinni. Jotenkin Projekti S. R.:n jatkaminen tuntuu tällä hetkellä ylivoimaiselta. En edes tiedä, minkä takia... sitä olisi jäljelläkin enää 2-3 lukua. Ei siis mikään mahdoton urakka. Oikeasti pitäisi vain saada se kasaan ja siirtyä toisiin juttuihin.


Vähän olen miettinyt myös Siipien tuomarin jatkamista tai DSS II:sta. En tiedä, mihin tarttuisin. En saa aikaan, tyhjät Wordin sivut kammottavat. Haluaisin myös kirjoittaa jonkin huumoripätkän, mutta aihetta ei tule mieleen eikä sellainen väkisin syntyisikään. Kaikkiin huumorijuttuihini olen saanut ideat vahingossa ja spontaanisti, siksi niistä on jotain tullutkin.

Awards-ficinkin kirjoittaminen oli minulle tosi työlästä, mutta sain silti oman osuuteni kasaan. Ei se ehkä ollut parasta minulta, mutta toimi kuitenkin. Siksi elättelenkin vielä toivetta, että pääsen juttun juoneen kiinni ja löydän taas itseni kirjoittajana. Nyt vain on hankala tarttua mihinkään näistä keskeneräisistä projekteista, tarvitsisin kai kunnon inspispiikin... tai sitten on ruvettava pukkaamaan tekstiä ulos väkisin laadusta välittämättä.

Kylläpäs nyt angstittaa tämä asia. Johtuu varmaan osittain flunssasta, osittain lääkekuurista ja osittain ihan aidosta veetutuksesta. Tämmöinen näiden kolmen cocktail ei ole kauhean kiva juttu. Onneksi huomenna on viimeinen päivä kuuria. Ehkä sitten olo alkaa normalisoitua... ja luulisi, että tämä flunssakin kohta paranisi.

2 kommenttia:

  1. Mä itseasiassa tykkään olla kipeenä. Tai, no. Oksennustauti on poikkeus, mut muuten se on ihan mukavaa. Saa luvan kanssa vaatia ihmisiä palvelemaan itseään, ainakin nyt kun vielä asun kotona x) Mä oon myös yrittänyt kirjottaa jotain, mut nyt jotenkin kun on vaan aikaa ei tuu tehtyä melkeen mitään. Graah. Jaksamisia sinne, toivottavasti löydätte uuden upean asunnon. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, on siinä toki toi puoli. Tosin en mä kehtaa keneltäkään vaatia palveluksia. Nyt on jo huono omatunto, kun oon joutunut juoksuttaa M:ää postissa.

      Kirjottaminen vissiin junnaa yhellä jos toisellakin, mutta ehkä se vielä joskus helpottaa. Pitäs varmaan alottaa kevyesti, mutta mulla on enempi taipumusta noihin romaanimittaisiin juttuihin.

      Eiköhän se sopiva asunto joskus löydy. Ja jos ei, aina on se vaihtoehto, että tosiaan muutan tänne M:n luokse vuodeksi pariksi. Siinäkin säästää, vaikka ehkä hitusen ahtaasti joutuis asumaan... mutta eipä se nykytilanteesta erois muuten kuin et kämpässä ois viel enempi mun tavaroita :D

      Poista