7. tammikuuta 2012

Päivän saavutus

Päivä on tässä kadonnut jonnekin. Sain ihan kivasti kuitenkin tehtyä asioita (no, japanin kielioppia en ole kyllä vilkaissutkaan) ja aika on mennyt nopeasti. Ajattelin päivän matelevan, koska olen viettänyt sen yksin, mutta väärässäpä olin.

Minulla oli tosiaan cossi työn alla ja pelkäsin jo, etten saisi sitä valmiiksi, mutta ehkä tämä yksin vietetty päivä teki oikein hyvää sille. Ahkeran aherruksen päätteeksi voin todeta, että minulla on valmis puku \o/

Tarvikkeet:

- Vaaleanliilaa kangasta
- Vaaleanliilaa lankaa
- Kaavapaperia
- Lyijykynä
- Vetoketju
- Mustat shortsit
- Mustaa lankaa
- 1,5 litraa siideriä
- Puoli levyä tummaa suklaata

Kaavat olin oikeastaan piirtänyt jo viikko sitten ja kankaankin olin leikannut tuolloin. Se nopeutti operaatiota tänään. Aloitin siis suoraan ompelemisesta. Tai se oli ainakin tarkoitus. Ensimmäisen puoli tuntia käytin ihmettelemällä, mikä pala menee kiinni mihinkin. Olin autuaasti ehtinyt unohtaa, miten paita piti kasata. Ohjeenkin kanssa sain miettiä tosissani xD

Ompelu onneksi sitten sujui hyvin... jos ei lasketa sitä yhtä kertaa, kun ompelin takakappaleet väärin yhteen. Jostain syystä onnistun aina tekemään jotain tuollaista. Pitäisi kaiketi keskittyä paremmin ja ajatella, mitä tekee eikä fiilistelllä hyvää biisiä samalla, kun kiinnittää nuppineuloja kankaaseen.

Olen oikeastaan aika yllättynyt siitä, että suurin osa ompelemisesta meni kivuttomasti ja kaikki eteni tasaista tahtia. Kun olin saanut paidan ommeltua kasaan, jouduin tekemään siihen pieniä muutoksia, mutta todellakin vain pieniä. Kavensin sitä neljästä kohdasta, koska valmiilla kaavoilla en taaskaan saanut aikaan istuvaa kokonaisuutta. Otin koon rinnnanympäryksen mukaan, jotta vaate varmasti mahtuisi päälle, mistä seurasi, että se roikkui rintojen alapuolelta kuin mikäkin teltta. Jouduin kaventamaan paitaa neljästä kohtaa, ennen kuin se alkoi istua edes jotenkin päälle :D Tästä syystä en koskaan osta paitapuseroita itselleni.

Paidan jälkeen kavensin vielä shortseja, joita käytin cossatessani Sookie Stackhousea (True Blood). Olen ehkä yhden tai kaksi kokoa pienempi kuin silloin, joten kyseiset shortsit roikkuivat takapuolesta ja meinasivat muutenkin pudota päältä. Koska pihinä en raaskinut ostaa uusia, piti noita pienentää. Hyvää tuuria, että se onnistui asiallisesti.

Kaiken aherruksen jälkeen minun oli vielä pakko meikata ja laittaa hiukseni vain, että saisin räpsäistyä valokuvan.

Karin (Naruto)
Tuollainen siitä siis tuli. Paita ei ole täydellinen, mutta olen siihen joka tapauksessa tyytyväinen. Tein sen tosiaan valmiilla kaavalla, jota olin hieman muokannut (jättänyt taskut pois ja muuttanut alanreunan suorasta vinoksi). Ehkä joku toinen olisi tämänkin ommellut paremmin, mutta ihan kivalta tuo minusta kuitenkin näyttää. Olen mielestäni kehittynyt, vaikken olekaan niin lahjakas kuin monet kaverini.

Ja cossinahan tämä on todella yksinkertainen. Ei tällä voi prassailla, koska yksityiskohtia ei juurikaan ole. Tämä puku ei vaatinut sellaista piiperrystä kuin esimerkiksi Vanille, mutta toisaalta tätä oli kiva jopa tehdä. Vanillea tehdessäni lähinnä hajoilin asun vaikeuteen ja siitä, ettei se puolenkaan vuoden työskentelyn jälkeen näyttänyt niin hienolta kuin olisin halunnut. Kyllä tympi, kun conissa käveli vastaan joku, joka oli oman pukunsa jostain ostanut. No joo... ei siitä sen enempää. Yritin parhaani ja fiksaan vielä joskus sitä pukua, jotta voin käyttää sitä uudestaan.

Palatakseni tähän kokonaisuuteen... tämä puku ei vaatinut isoa meikkausoperaatiotakaan. Esimerkiksi Yuffien kohdalla joudun tekemään paljon enemmän töitä, koska kasvojani eivät täysin sovellu kyseiselle hahmolle. Täydellisiä niistä ei saa edes meikillä, mutta sen avulla pystyy hämäämään jonkin verran.

Karinilla on todella vähän meikkiä, joten pakkelin kanssa ei pidä lähteä leikkimään liikaa. Keskityin silmien rajaamiseen ja laitoin vain kevyesti kultaista luomiväriä. Kulmat tein mustalla luomivärillä, tosin joistain kuvista päätellen punainenkin olisi voinut olla vaihtoehto. Pitänee vielä yrittää tarkistaa neidin kulmakarvojen todellinen väri.

Karinin silmät taitavat olla punaiset, mutta piilareita en ehdi tähän hätään hankkia. Voihan tuota silmienväriä halutessaan tietysti vielä kuviin muokkailla, en tosin tiedä, jaksanko.

Tytön hiukset olivat hauskat laittaa. Toiselle puolelle tuli parit pidennykset ja toinen tupeerattiin kunnolla. Yhdistelmä toimii mielestäni hyvin, vaikka jotkut kai pitävät Karinin kampausta typeränä. Minä olen aina tykännyt "oudoista" hiuksista, joten tällainen toispuoleisuus luonnollisesti iskee.

Silmälaseista pitää vielä sanoa, että ne eivät natsaa täydellisesti. Päätin kuitenkin, että on ihan kiva kerrankin pyöriä conissa omat lasit päässä sen sijaan, että harhailisi puolisokeana. Ehkä kukaan ei tule nipottamaan pokista, ja jos tuleekin, en anna asian vaivata. Näkeminen conissa on ihan jees juttu ;D

Toiseksi päiväksi ajatuksena olisi kuitenkin laittaa Yuffie taas. Nyt vain pitäisi päättää, kumpana päivänä puen kumman cossin. Vaikeaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti