26. lokakuuta 2011

Asuntoa etsimässä

Melkoista puuhaa tämä asunnon metsästäminen. Tarjonta ei ole kovin suuri, jos budjetti on pieni. Lähdin liikkeelle aika matalasta vuokrakatosta, koska olisi ollut kiva, että rahaa jää elämiseenkin. No, aina ei voi voittaa.

Pienellä budjetilla saa pienen kämpän. Minulla on paljon huonekaluja ja muuta tavaraa, joten ihan pikkuinen asunto ei kuitenkaan käy. En halua luopua ihan kaikesta omaisuudestani. Siispä budjettia piti korottaa. Löysin tosi kivan yksiön lisäämällä 50 euroa, mutta valitettavasti se(kin) oli aivan liian pieni. Sijainti olisi ollut täydellinen, mutta en olisi mahtunut sinne mitenkään päin. Jos se olisi ollut isompi, olisin yrittänyt siihen oikeasti päästä. Ystävän naapurissa olisi ollut mahtavaa asua. Lisäksi siitä olisi ollut töihin ja koululle tosi lyhyt matka.

Samoilla perusteilla hylkäsin lopulta kaksi muutakin oikein kelvollista yksiötä. Ei niissä muuta vikaa ollut kuin koko. Liian pieniä minulle. Toisessa olisi ollut tosi halpa vuokra, toisessa taas sauna, joten kyllä niissä olisi kelvannut asua. Mutta kuten sanottua, minulla on paljon huonekaluja ja olen ehtinyt tottua avaraan asumiseen.

Kun kuitenkin pysyn hengissä, vaikka maksan isompaakin vuokraa, päädyin siihen, että kaksio on paras ratkaisu tähän hätään. Kyseisessä kaksiossa on ihanasti maalatut seinät (harmaata ja valkoista) sekä upea sinivalkoinen suuri kylpyhuone. Saunakin löytyy. Eihän sitä kannata jatkuvasti lämmitellä, koska sähkölasku, mutta kavereiden kanssa on joskus varmasti kiva saunoa.

Piha ei ollut aivan sellainen kuin rivariasunnossa olisin toivonut, mutta voinen elää sen kanssa. Nykyinen asukas on istuttanut siihen puskan jos toisenkin, joten ehkä pihasta saa vähän näkösuojaa, kunhan pari vuotta menee. Aitaa siinä ei nimittäin ole.

Huhheijaa, jatkossa ilmeisesti teen sitten pihatöitä ja joudun luomaan lumetkin omalta pihalta. Mutta hei, olen tolkuttanut jo vuosia, että haluan rivitaloon. Siispä sitä pitää vähintäänkin kokeilla :D Voihan siitä sitten muuttaa pois, jos ei tunnu hyvältä.

Talossa on myös HALPA ja NOPEA netti saatavilla. Olen varmaan outo, mutta tämä oli minulle se, mikä sai tekemään lopullisen päätöksen. Juu-u, ehkä sitten olen riippuvainen.

Nyt on helpompi hengittää. Asunto on tiedossa. Seuraavaksi voinkin sitten alkaa stressata, miten muutto oikein käytännössä tapahtuu, kun edellinen lähtee asunnosta vasta 30.11.2011, minä saan avaimet 1.12.2011 ja samana päivänä klo: 9-10 pitäisi palauttaa tämän kämpän avaimet. Kaash. No, ehkä tässä vielä keksitään jotain tolkullisia järjestelyjä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti